تعبير عن عامل النظافة بالانجليزي

الكاتب: المدير -
تعبير عن عامل النظافة بالانجليزي
"محتويات
موضوع تعبير بالانجليزي عن عامل النظافة
ترجمة موضوع تعبير بالانجليزي عن عامل النظافة
برجراف عن عامل النظافة
ترجمة برجراف عن عامل النظافة
موضوع تعبير بالانجليزي عن عامل النظافة

One of the days I saw a janitor cleaning the school, I thought a little and wondered about the students’ interest in thanking these workers for picking up the trash and food wrappers we eat all day and throwing them on the floor carelessly, since we know someone will clean up behind us, and after the day is over We students go to our homes to rest, while these people stay another time to clean the place for the next day.

And this is thinking I saw one of my colleagues treat the cleaner in an inappropriate way, so I went to him and said to him: “My friend, don’t you see how much the cleaner works while doing his work, and instead of saying thank you, you insult him” And he said to me: “Yes, you are right , but I never thought so.” And for a long time we talked about the importance of this factor in our school, for without it our school would not have been so clean.

After we finished our conversation, I saw my friend going to the cleaner and thanking him, expressing his gratitude for what he was doing for us, and I saw happiness in the cleaner’s eye because he found that someone appreciates his efforts to keep the school clean.

 As a person, I am very happy when I try to keep the school and any public place clean I go to, so that cleaning the place is not difficult for the janitor who will clean it after me, and I hope that all people try to do it.

ترجمة موضوع تعبير بالانجليزي عن عامل النظافة

في أحد الأيام التي رأيت بها عامل نظافة يقوم بتنظيف المدرسة، فكرت قليلًا وتساءلت حول اهتمام الطلاب لشكر هؤلاء العاملين على التقاطهم النفايات وأغلفة الأطعمة التي نتناولها طوال اليوم ونلقي بها على الأرض بلا مبالاة، نظرًا لأننا نعلم بأن هناك من سينظف من خلفنا، وبعد انتهاء اليوم الدراسي نذهب نحن الطلاب إلى منازلنا كي نرتاح، في حين أن هؤلاء الأشخاص يبقون مدة أخرى لتنظيف المكان لليوم التالي.

ويعد هذا التفكير رأيت أحد زملائي يعامل عامل النظافة بطريقة غير ملائمة، فذهبت إليه وقلت له: “يا صديقي ألا ترى كم يتعب عامل النظافة خلال القيام بعمله، وبدلًا من أن تقول له شكرًا، تقوم بإهانته”، فقال لي: “نعم أنت على حق، ولكني لم أفكر كذلك يومًا”، وبقينا وقتًا طويلًا نتحدث عن أهمية هذا العامل في مدرستنا، فلولا وجوده لما كانت مدرستنا نظيفة إلى تلك الدرجة.

وبعد انتهاء حديثنا، إذ أني أري صديقي يذهب إلى عامل النظافة ويشكره، ويُعبر له عن مدى امتنانه بما يفعله من أجلنا، ورأيت السعادة في عين عامل النظافة لأنه وجد أن هناك من يُقدر مجهوداته التي يبذلها من أجل نظافة المدرسة .

وأنا كإنسان أكون في غاية السعادة حينما أحاول الحفاظ على نظافة المدرسة وأي مكان عام أذهب إليه، حتى لا يكون تنظيف المكان شاقًا على عامل النظافة الذي سوف ينظفه من بعدي، وأتمنى أن يسعى كل الأشخاص في محاولة القيام بذلك. [1]

برجراف عن عامل النظافة

Whenever we hear the word janitor, all that comes to our mind is the image of a person who cleans just to do his job, and a lot of people think that a janitor is just a poor person who isn’t educated enough to work in another prestigious job, and of course he doesn’t like a janitor.

Cleanliness is his job, but in fact he may actually love it, because after he finishes the cleaning process, he finds that the place has become shiny, clean and free from pollution, that is, he protects the lives of people around him, and therefore he feels that he has done a good job, and all jobs call for Pride in it, as it is enough that a person works and makes an effort in exchange for money in the right way.

And if each of us tried to put our lives away and think about the importance of cleaners in our lives, we would know that this profession is one of the lofty professions in society, without it the streets would be full of rubbish everywhere, so we should all appreciate what they do in order to protect us from the pollution we do with our hands .

So I always try to say “thank you” and when I see their adorable smile it is the most beautiful part of my day, how nice it is to make someone’s day a little better just by saying a simple word to them, and it is really worth it.

ترجمة برجراف عن عامل النظافة

حينما نسمع كلمة عامل نظافة، كل ما يخطر في عقلنا هو صورة الشخص الذي يقوم بالتنظيف من أجل تأدية عمله فقط، والكثير من الأشخاص يعتقدون أن عامل النظافة هو مجرد شخص فقير وغير متعلم بدرجة كافية لكي يعمل في وظيفة أخرى مرموقة، وأنه بالطبع لا يحب عامل النظافة وظيفته.

ولكن في الواقع قد يكون يحبها بالفعل، لأنه بعد أن ينتهي من عملية التنظيف يجد أن المكان أصبح لامًعا ونظيفًا ويخلو من التلوث ، أي أنه يحمي حياة الأشخاص من حوله، وبالتالي يشعر أنه قد قام بعمل جيد، كما أن كل الوظائف تدعو إلى الفخر بها، إذ يكفي أن الشخص يعمل ويبذل مجهود مقابل الحصول على المال بطريقة صحيحة.

وإذا حاول كل منا ترك حياته بعيدًا والتفكير في أهمية عمال النظافة في حياتنا لسوف نعلم أن تلك المهن ة من المهن السامية في المجتمع، فبدونها لكانت الشوارع ممتلئة بالقمامة في كل مكان، ولذا يجب علينا جميعًا أن نُقدر ما يفعلونه من أجل حمايتنا من التلوث الذي نفعله بأيدينا.

ولذلك فأنا أسعى دائمًا إلى أن أقول لهم “شكرًا لك”، وعندما أرى ابتسامتهم الرائعة فيكون ذلك هو أجمل جزء في يومي، فما أجمل أن أجعل يوم أحد الأشخاص أفضل قليلًا لمجرد قولي كلمة بسيطة له، وهذا يستحق فعلًا كل العناء.

المراجع"
شارك المقالة:
17 مشاهدة
هل أعجبك المقال
0
0

مواضيع ذات محتوي مطابق

التصنيفات تصفح المواضيع دليل شركات العالم
youtubbe twitter linkden facebook